Monday, June 30, 2008

Anwar dan Liwat....

Bukan sekali beliau dituduh sebegitu. Jebat tertanya-tanya atas dasar apa sehingga beliau dikenakan tuduhan sebegitu jijik? Atas rasional apa liwat menjadi senjata terbaik menjatuhkan beliau? Tahun 98 Jebat begitu terkejut dengan tuduhan jijik ini. Namun telah terbukti segala tuduhan itu semuanya palsu. Bayangkan ketika itu, habis tilam-tilam yang dikatakan mempunyai kesan hubungan dilaknat itu dibuat. Bagaimana Sukma, adik angkat beluai disuruh(dipaksa) mengaku diliwat oleh tokoh besar ini. Pelbagai paksi palsu dan bobrok dibuat hanya untuk menjatuhkan beliau. Kesannya, beliau dipecat Tun Maha atas rasional Malaysia tidak boleh mempunyai pemimpin jijik perilakunya.
Kini, tuduhan sekali lagi dibuat oleh Muhd Saiful Bukhari Azlan. Geli hati Jebat, siapa anjing seekor ini. Anjing belaan siapa? siapa tuan anjing ini? Anjing bertuan atau anjing kurap yang dikutip oleh UNMO sebagai binatang peliharaan. Ups Jebat minta maaf jika terlalu awal membuat andaian, persis orang UMNO. Adik Saiful ini masih lagi mentah dalam dunia politik. Pada Jebat, beliau hanya merupakan kuda tunggangan pemimpin-pemimpin rakus. Baru berusia 23 tahun, namun sudah menjadi penasihat Anwar. Besar kepala mungkin.Jebat pun tidak mampu begitu walhal Jebat juga merupakan pemimpin pelajar di Universiti dahulu. Jebat lantang memperjuangkan nasib rakyat Sabah. Si Saiful ini masih lagi belum tahu asam garam dunia jijik ini. Tapi Jebat tabik, Jebat mengaku, Jebat tidak mampu dan tidak mahu bergelumang dengan dunia kepura-puraan ini. Dunia pembelit.
Kini kita akan menyaksikan bagaimana dunia dihebahkan bagaimana Anwar meliwat Saiful, mungkin akan kita lihat, berpuluh-puluh tompokan mani ditilam-tilam hotel barangkali. Polis berjanji akan menyiasat sebaik mungkin, namun Jebat bagaikan sudah tahu apa kesudahannya. Mari kita imbas, kejadian bekas menteri yang mencabul pekerja sebuah hotel. Polis berjanji akan menyiasat walaupun kes itu secara tiba-tiba digugurkan oleh pengadu. Iyalah, Jebat faham, kes itu digugurkan setelah mendapat pampasan dari menteri tersebut, apa salahnya, hanya diraba bukan dirogol tapi kalau dorogol sekalipun, tidak mengapa, Pak Menteri boleh bagi pampasan yang setimpal.
Jebat tertunggu-tunggu apa yang akan terjadi kepada Anwar? Jebat janya mampu berdoa, agar semua tuduhan itu palsu. Kerana Jebat tidak pasti. Bersalahkah atau tidak pemimpin rakyat ini.

-Jebat Pembela-

No comments: