Friday, July 4, 2008

"Saya diliwati........." SyaiFOOL@anjing...

Terlebih dahulu Jebat ingin memohon maaf jika penulisan Jebat kali ini agak kasar dan biadap. Maklum jiwa memberontak Jebat kian bergelojak dengan kesumbangan dan kejijikan politik yang tidak bertuhan ini.
Masih tergiang-giang lagi kata-kata sahabat Jebat mengenai ucapan Tengku Razali ketika berceramah di Kelantan beberapa tahun dahulu. Kata beliau’ Kalau ambo masuk UMNO smulo, ambo jilat bontot Mahathir’ Pasti ramai yang tertanya, kenapa Jebat berminat dengan kata-kata tersebut.
Baiklah, kata-kata KuLi ini bagi Jebat sebenarnya menggambarkan betapa jijiknya politik UMNO. Jika KuLi pun sudah berkata demikian maka pastinya perkara ini sudah menjadi lumrah. Bontot-membontoti. Maka tidak hairanlah jika senjata utama untuk menjatuhkan seseorang bagi UMNO ialah melalui skandal-skandal hina ini. Pada Jebat, ianya bermula dari zaman Dr. M dan kini diteruskan oleh penggantinya Mr Clean @ Pak Lelah dan anak serta menantu. Jika skrip penceritaan 98 gagal dan tidak lengkap, maka skrip untuk sekuel keduanya digarap dengan teliti agar mampu menarik penonton@rakyat marhaen menyokong BN kembali.
Kini Bapa Anwar sedang digasak oleh anjing-anjing setia UMNO bagi menyelamatkan tuan mereka. Apa yang Jebat dapat lihat, Bapa Anwar juga bersalah. Beliau terlalu mudah mempercayai seseorang. Jebat hairan bagaimana orang sebijak Bapa Anwar begitu mudah mempercayai seseorang. Apa yang hebatnya dengan si SyaiFOOL@anjing itu? Hendak dikatakan bijak, bodoh sebenarnya. Hendak dikatakan pandai memimpin, tidak. Justeru apa yang dilihat oleh Bapa Anwar?
Mengapa si SyaiFOOL@anjing ini Jebat katakana bodoh, mari Jebat berikan nas-nas nya; pertama, si Anjing ini tidak pernah menamatkan pengajian di UNITEN. Nyata sekali dalam pelajarang beliau ini tidaklah sehebat mana. Jebat dahulupun pemimpin pelajar juga, bekas Timbalan Presiden MPP lagi, Bekas presiden persatuan Anak Negeri, menganggotai PALAPES, pasukan debat universiti yang menang pelbagai pertandingan debat dan pelbagai lagi yang Jebat tak mampu sebutkan. Namun itu bukan penghalang untuk Jebat menamatkan pengajian dalam tempoh masanya. Ramai lagi rakan-rakan Jebat yang aktif tetapi berjaya menanmatkan pengajian dalam tempoh yang diberikan. Namun si Anjing ini gagal. Bodoh kan anjing ini. Gong-gong-gong. Asyik menyalak sahaja.
Kedua, jika benar-benar hebat memimpin, maka seharusnya Anjing ini tidak akan menghadapi masalah untuk memimpin kehidupan peribadinya. Tahu membezakan mana yang hak dan batil. Tahu mana priority antara pelajaran dan berpesatuan. Biar Jebat ajar bagaiman untuk menjadi seorang pemimpin pelajar yang baik. Kerana anjing ini nyata sekali gagal.
Ketiga, sebagai seorang anak muda, sepatutnya tenaganya masih gagah, kudratnya masih perkasa namun apabila berhadapan dengan Bapa Anwar seperti yang didakwa didalam kondo, beliau dengan mudah menyerahkan bontotnya untuk dinikmati oleh seorang tua yang berumur 60 tahun. Bodoh sebodoh bodohnya anjing ini. Anak kecil pun mampu menendang, memukul ataupun yang paling teruk menjerit. Namun ini tidak berlaku kepada sorang yang kononnya pemimpin pelajar. Jebat terfikir, bagaimana anjing ini boleh memenangi pilihanraya pelajar diUNITEN? sudah tidak ada lagikah pemimpin pelajar di UNITEN?
Keempat, beliau menyatakan telah banyak kali diliwat, namun mengapa selepas berjumpa dengan Najib kapal selam, baru ingin membuat laporan? Bukankah bodoh namanya.Mungkin keenakan diliwat itu tidak sehebat duit yang disogok oleh Najib kapal selam ini. Mungkin dengan Najib Kapal Selam, akan dapat lebih dari liwat, perempuan barangkali. Maklumlah, Najib Kapal Selam memang terkenal dengan gelaran kaki betinanya.
Kelima, mari Jebat tunjukkan laporan polis anjing ini,
di petik dari [Rockybru] ....
'Saya Mohd Saiful Bukhari b Azlan ingin melaporkan bahawa saya telah diliwat oleh majikan saya. Perkara ini berlaku tanpa kerelaan saya. Kejadian terakhir berlaku 26/6/08 di Unit 1151, Kondominium Desa Damansara, Jln Setia Kasih, KL. Oleh itu, tujuan laporan ini dibuat untuk mendapat pembelaan dan keadilan keatas diri saya. Saya juga berasa bimbang dengan keselamatan diri dan keluarga saya jika perkara ini tersebar luas di khalayak ramai. Majikan saya Dato Seri Anwar Ibrahim - Ketua Umum PKR.'
Maknanya anjing ini tidak rela namun bagaimana mungkin ianya beberapa kali terjadi. Rela terpaksa atau rela nikmat?
Secara jujur Jebat tertunggu-tunggu apakah kesan siasatan FOOLis terhadap kes ini. Najib Kapal Selam dan Pak Lelah pasti akan menggunakan segala kuasa yang ada untuk memastikan Bapa Anwar bersalah. Mari kita sama –sama tunggu kesan eksasais antara FOOLis dan Tentera (akan Jebat huraikan nanti kalau berkesempatan) bagi menjaga keselamatan awam.

~~Pencak Jebat~~

13 comments:

philosophy said...

saye n bace comment awak tntg hal t'sebut...mmg saya akui..politik m'sia dah kotor...spt kate bos saye "dah x ada org yg layak untuk berada d tempat yg selayaknya"...
mungkin apa yg d tuduh pada anwar adalah fitnah...dan saya tidak menyokong mana2 pihak...cume saya nak tahu pandangan awak..tentang US yang d lihat begitu m'yokong anwar...stuasi t'sbt d lihat satu ancaman kpd m'sia sndri...

Jebat said...

Sudah menjadi lumrah bangsa penjajah(dlm hal ini US)selalu mengambil kesempatan atas kebodohan kita sendiri. Jebat merasakan bahawa sebenanya kita ibarat tidak pernah belajar dari sejarah; bagaimana kejatuhan empayar Melaka, penerimaan residen British di neger-negeri melayu. Semuanya berpunca dari pergolakkan antara pemimpin melayu. Jebat memang berhasrat untuk mengulas isu ini dan sekarang sedang mengumpulkan maklumat agar nukilan itu nanti lebih telus dan matang. Terima kasih atas komen.

Anonymous said...

hehe bagi aku org politik ni sama jek.. termasoklah dgn bapak anuar tuh!.. aku rasa DLM KES NI both sides mmg bersalah (lain kes lain cite lak)..

cuba korg pikir la kan.. klu korg dh pnah kena tudoh liwat, takkan korg tak serik2 lg, tak belajar dr pengalaman ka? come'on la, si nuar tuh dh tau dulu dia pnah kuar masok court sbb liwat yg dia gi amik lg si lembot cam saipul tuh jd PA bakpe! byk lg straight guys ke aweks cun ke bley jd PA. nih nak jgk yg separoh masak. mmg knfm dia layan bontot la tuh.. cuma earlier mmg both side (nuar-saipul) suka-sama-suka, xde paksaan.. tp sampai bila bley simpan beb.. mmg gelap la mata si saipul tuh klu org offer berjuta utk buat pendedahan psl nih.. btol tak?..yg penting kt sini jgn tertipu dgn penampilan org. homoseksual dgn biseksual nih x sama cam pondan/mak nyah.. diorg x leh di kenalpasti melalui penampilan dan tingkah laku.. klu metroseksual tu xpe la kot, cuma org je yg slalu silap igt org metro nih pon gay hehe...

just my 2 cents...jgn mare!

Anonymous said...

btol2, time belajar sejarah sek.men. dulu aku mmg slalu pk apsal bodo sgt raja2 melayu nih gi mtk tlg british.. rupenyer org skang yg dh masok Univ pon sama bodo gak.. ni lah akibatnye klu dh gila kuasa sgt. rakyat bley gi mampos, yg penting dpt kuasa... nk gadoh, fight as a man laa. bkpe panggil org luar...demmit!

Anonymous said...

Banyak dah perkara angkara anwar buat. Sebagai konon "penasihat" PKR sepatutnya bersikap rasinal. Beliau sepatutnya bersikap terbuka serahkan kepada pihak berwajib buat siasatan.

Langkah seorang artis raja gelek bergelar Dato' menyerahkan kepada polis buat siasatan atas tuduhan serupa konon dia jadi peliwat sepatutnya dibuat oleh anwar. Di mana akhirnya Dato' tersebut terlepas dari tuduhan bila siasatan polis selesai.

Tindakan anwar buatsebaik tuduhan liwat dilaporkan mengambarkan seolah-olah anwar dalam ketakutan, cuba alih perhatian dengan berbagai ragam. Lihatlah siapa2 di sekelilingnya.

Selagi anwar tidak bersikap rasional dab tidak berlagak terlalu maksum hinggakan menyerang pihak lain sebelum disiasat & dibicarakan, nampaklah anwar tidak layak untuk menjadi pemimpin kita.

Beliau sendiri ada rekod menyalhgunakan kuasa. Sebagai bekas banduan yang dipenjarakan atas kesalahan salahgunakuasa (kategori rasuah)adalah salah perkiraan jika dianggap semua orang boleh diperbodohkan dengan geraklaku sedemikian.

Anwar berbagai wajah, dulunya pejuang Islam tulin bentuk ABIM tetapi tersungkur dengan godaan. Hebat bercakap bukan asset untuk menipu semua orang kecuali golongan yang berminda sealiran.

Semoga Allah selamatkan bumi dan rakyat Malaysia ini.

Jebat said...

Jebat bersetuju, bila mana kuasa, wang, dan kemewahan, manusia akan lupa diri. Cuma bilamana kita kita mebandingkan Bapa Anwar, Najib Kapal Selam, dan Pak Lelah. maka Bapa Anwar mungkin sedikit baik. Justeru itu Jebat hanya mengharapkan agar dia benar-benar jujur dalam perjuangan kerana Jebat tidak teragak-agak mengamuk digelanggang ini andai segala aspirasi dan asas perjuangan itu diabaikan lantaran kuasa yang menggila.

~~Jebat~~
sudah 2 mlm bermimpi berdiskusi bersama Bapa Anwar.

BANSHEE said...

wahai jebat..jgn dilayan kata2 dr mrk yg hanya cuba utk membakar emosi di dlm jiwa kita semua. tdk ada isu utk anuar sbnrnya.semuanya isu2 yg sengaja diperbesar2kan. apa yg nyata adlh hanya utk menghalang beliau dr mjd PM. memang kita tdk tahu apa yg akan berlaku jika anuar mjd PM tapi skrg kita tlh melihat betapa 'kurapnya' setiap bdn kerajaan yg sepatutnya memberi keadilan kpd rakyat tapi bekerja mengikut telunjuk kerajaan yg sedia ada. dibwh pemerintahan abdullah semuanya mjd lembab dan tiada kualiti.golongan melayu ini hanya mementingkan golongan mrk shj.
kita semua tlh tahu b/mana melaysia ini dijajah.. dan kita juga tahu betapa tengku abd rahman lbh keinggerisannya jika dibanding dgn org inggeris tulen itu sdr.
tdk ada isu anuar tali barut us/yahudi. benda2 spt ini tlh lama wujud di malaysia..jgnlah kita menutup minda dan menuduh anuar di dlm hal ini.
jgnlah pelik sgt kenapa US menyokong anuar. kalau beliau tdk bersalah..sesiapa shj berhak menyokongnya.
di zaman Mahadhir dulupun dia terhegeh2 nak jumpa bush..tak de penyokong umno yg bising pun!!pak lah..pemimpin dunia lain tak heran punnnn.asyik tido saje.

Jebat said...

Banshee...
Jebat tidak melatah.Hanya sebagai peringatan. Jujur Jebat mahukan Bapa Anwar sebagai PM namun kita perlu berjaga-jaga. Memang Jebat tidak menghalang sokongan US yang hanya meminta agar Bapa Anwar dibicarakan secara adil dan bukannya dipengaruhi oleh politik cuma yang Jebat risaukan, sejarah berulang kembali. Jangan biarkan pertiwi ini dijajah kembali. Benar, Tun Mamak dahulu pun boleh kita katakan bersekongkol dengan US. Bertindak menghalalkan pencerobohan US keatas Iraq walaupun selepas itu Malaysia merupakan pengerusi OIC. Begitu juga ketika Tun Mamak terhegeh-hegeh berjumpa BUSH. Yaa..sebenarnya pemimpin kita memang begitu. Gajah didepan mata tak nampak, kuman yang kecil di seberang lautan nampak.

~~Jebat~~

Anonymous said...

Yaa..sebenarnya pemimpin kita memang begitu. Gajah didepan mata tak nampak, kuman yang kecil di seberang lautan nampak.

~~Jebat~~

Pak Nuar kah itu wahai jebat pekasa hitam? Jauhnya kuman yg dia nampak tu kan? Patut la pakai spek.... Nk tengok kuman yg jauh rupanya.... Hihihihihihi..... Pak Lah yg hang gelaq Lelah tu x perlukan sokongan bangsa asing (Yahudi Laknatullah made in Amerika) pun utk menjadi pemimpin sokongan rakyat. But...awat pemimpin agung yg Jebat sayang sangat tu buat lagu tu ha? ooooo, cek tau dah...sebab dia x dpt undi dari pengundi 'hantu' kat Mesia ni kot no? Hantu btoi la...Ya la kot....
Pada cek senang ja Jebat.... kalau betui la hang nak berjuang atas nama rakyat Mesia yg sejati, nk tegakkn keadilan yg hang rasa dh senget menget, awat x lontaqkn ja isu2 berkaitan ketidakpuasan hati hang tehadap ketidakadilan yg belaku kat Mesia ni, apa isu2 dia, apa cadangan dr pala otak hang yg bijaksana tu (kononnya. Kan ghamai yg akan puaih ati....Ni dak...yg hang dok campoq cita Pak Nuar la...Pak Lelah la... Anjing koghap la... Pasai apa? X pasai2 depa dpt pahala, hang dpt dosa. X puaih ati isu minyak, cita la pasai minyak, p caghi cagha2 nk atasi masalah minyak ni dulu.Ni dak, hang dok kalut bukak ceghita Tun Mamak la...Pak Nuar Jone la...penjajah la... Awatnya? Penjajah tu ka yg nk kughangkan beban minyak kita ni?????

Penin...penin... Awat la ada gak oghang melayu yg kuat melatah mcm hang ni. Jantan plak tu. Kalo pompuan kot melatah tu bleh la nk paham, hat yg jantan ni pon nk melatah gak? Haduih.... x telayan sungguh la.... Penin!!!!

Ingat ni:

Isu/permasalahan
Cara2 mengatasi/Cadangan

BAghu la btoi.... tu pun x ckup ghasanya...
Hang pikiaq la sdri!!

Jebat said...

Buat Anonymous,

Hehe kalau benar berani, tinggalkan nama saudara. Orang Penang barangkali saudara ini.

Mungkin kecewa negeri sendiri dibawah pimpinan PR. Negeri Pak Lah kan. Pak Lah saudara itu benarkah mendapat sokongan rakyat? Jangan cakap sebarang cakap Saudara, rakyat Penang sendiri pun menolak Pak Lah. Sokongan orang kepala Batas sahaja kot. Ataupun sokongan dari duit, dan golongan-golongan pengampu.

Saudara. apa bukti Anwar itu orang kuat Yahudi? Kaji balik Bagaimana Tun Mahathir daam kes-kes melibatkan Amerika. Jangan tutup sebelah mata hanya kerana beliau Tun Mahathir.

Saudara, inilah masalah bila mana saudara kurang membaca, dalam nukilan Jebat, telah Jebat nyatakan pelbagai masalah, dan insyAllah, akan lebih banyak Jebat bongkarkan. Sabar saudara.

Namun begitu, Jebat menerima baik cadangan saudara. Moga dengan adanya komen-komen membina dari rakan-rakan seperti saudara, penulisan Jebat akan lebih telus dan bermutu.

~~Jebat~~
Setiap perkara ada baik buruknya

Anonymous said...

rasa aciklah mereka yang takut sangat DSAI jadi PM tu,mesti ada kes rasuah,kes nak kaya(dgn menindas rakyat),sebabnya utk jadi pemimpin seseorang itu mesti berjaya memimpin ahli keluarganya dulu,buatlah perbandingan antara anak isteri DSAI,pak lah,najib dan ahli2 umno yg.lain.keluarga anda mencerminkan bakat anda,.sikit2 cakap DSAI AGENT US,tapi yg bendera yahudi atas bangunan umno tu apa?.yang anak bini berpakaian macam amerika tu apa?.tu mak datin shopping kat overseas alirkan duit kat sana tu apa,acik ingat pergi study,rupanya pergi shopping,tak kesah rakyat tak makan.cerita pasal umno sekarang,mana ada ambil peduli makan ke,tak makan ke,yg najib sibuk nak bagi juta kat ahli sukan,masih ada rakyat makan siput babi ke tak sekolah ke lantaklah!.kenapa DSAI ambil siful tu,itulah keikhlasan DSAI yang bersangka baik sesama manusia,lagi satu US memang nak kacau negara orang,cari alasan,bukan kerana US sokong DSAI,tetapi peluang keemasan yang diberi oleh puak2 umno iatu tidak memberi keadilan yang benar kpd DSAI,jln cerita tahun 1998.US akan campurtangan atas dasar kemanusiaan,yg sebenarnya US geram banyak puak2 yg tidak islam hadhari...tengok ajelah,ISA banyak dikenakan pd pejuang2 islam sebab nak ambik hati US,Sekolah2 agama cuba dilupuskan dengan berbagai cara utk ambik hati US.Acik geram sangat dgn puak2 bengong @ mereka agent US yg cuba nak kacau perpaduan kaum dibawah pimpinan DSAI?.

Anonymous said...

Iyo lah....poyo2 je la yg sokong DSAI ni....semoga berjaya!! Piiiiraaaaaaaahhhh......!!!!!!!1

Jebat said...

apa yang poyo? Persoalan, adakah benar-benar Anwar meliwat? Hingga ke hari ini, Anwar masih belum melihat dan menerima salinan report yang dibuat oleh Shaifol. Itu yang peliknya. Tidak kurang dari itu, bagaimana pula PM, TPM beria-ia memberi komen terhadap kes ini? Jika Anwar yang sepatutnya banyak memberi komen, apa kaitan 2 oa? Kalau mereka benar-benar jujur untuk menangani jenayah, banyak lagi jenayah yang memerlukan pemerhatian khusus PM dan TPM. Jangan buang masa mengadakan perkara yang tidak ada. Seperkara lagi, DNA seseorang itu, akan terus sama. Tidak ada expired date untuk DNA. Bukankah polis sudah ada sample DNA anwar pada tahun 1998 yang lalu. Kenapa ingin DNA baru. Bodoh betul polis, PM dan sesiapa yang menyuh DNA itu diambil semua.

~~Jebat~~
x penah belajar biologi sampai peringkat tinggi namun tahubahawa DNA akan tetap kekal. Orang lain tu? Tak tahu la..bodoh tak boleh diajar barangkali.